Den solide motorkobling i D-serien vil blive erstattet med en fleksibel gummikobling for at eliminere motorvibrationer. Dette er en lignende kobling som BOW55, med undtagelse af indgangsakslen, da de adskiller sig i størrelse. Halestykkerne vil bruge de samme splines, som findes i BOW55. Den nye BOW2512E vil også have en ny motor, der gør den mere energieffektiv end de udgående BOWxx12D-modeller. For at imødekomme den fleksible kobling vil flangehøjden øges med 30 mm. Åbninger i flangen gør det nemt at kontrollere koblingen. Sidst men ikke mindst vil flangefladen ændre sig fra trekantet til rund, så motoren kan roteres i trin på 90° i modsætning til de nuværende trin på 120°, og skabe ensartethed i hele DC-bovpropelområdet.
Funktioner
Fleksibel kobling mellem halestykke og motor eliminerer vibrationer.
Ny motor er mere energieffektiv
Nem at installere
Enkelt propel skaber mindre flowforstyrrelser i tunnelen
Unikt VETUS propelbladsdesign minimerer kavitationsstøj
Stærk syntetisk propel er modstandsdygtig over for korrosion og reducerer vægten
Spiralgear minimerer transmissions-ion-støj
Opfylder EMC-krav
Spec.
Thrust (kgf) 35
Power (kW) 1.5
Internal tunnel diameter (mm) 125
Weight (kg) 12
Voltage (V) 12
Current consumption (A) 205
Continuous operating time (min) 4
Ignition protected No
Proportional No
Retractable No
Extended runtime No
Boat size 20'-30 ft'/6-10 m
12 volt